۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵

نمایندگان کرمانشاه در گفتگو با مهر:

5+1 در مذاکرات ژنو تحت تاثیر پشت پرده ها قرار نگیرد/ ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند

5+1 در مذاکرات ژنو تحت تاثیر پشت پرده ها قرار نگیرد/ ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: تنی چند از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ضمن توصیه به گروه 5+1 در باره اینکه در مذاکرات ژنو تحت تاثیر گروه های پشت پرده قرار نگیرد بر این مسئله که ملت ایران از حقوق هسته ای خود هرگز عقب نشینی نمی کند، تاکید کردند.

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر و در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات کشورمان با گروه 5+1 در ژنو سوئیس، اظهار داشت: تاکنون و در تمامی مذاکرات صورت گرفته، کشورمان با صداقت به مذاکرات ورود پیدا کرده و در شرایطی که از همان ابتدا صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشورمان مشخص و مبرهن بود اما با این وجود باز هم پای میز مذاکره نشست.

وی افزود: پیش از این بازرسان سازمان انرژی هسته ای بارها به کشور مان سفر و در جریان فعالیت های هسته ای کشورمان قرار داشتند چرا که ما چیزی برای پنهان کاری نداشته و نخواهیم داشت به همین خاطر به آن ها اجازه بازدید هم داده شد و فعالیت مشکوکی مشاهده نگردید.

جلیلیان ادامه داد: با این تفاسیر کشورمان به خاطر اینکه بهانه ای به دست بدخواهان انقلاب نیفتد با بازرسان همکاری های لازم را به عمل آورد و در چندین دور مذاکره نیز حضور یافت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: دنیا به خوبی می داند امروز آمریکا مسئله هسته ای را بهانه ای برای اعمال تحریم ها علیه کشورمان قرار داده و بدون شک اگر به انرژی هسته ای نیز دست پیدا نمی کردیم آن ها بهانه ای دیگر را دست مایه تحریم ها قرار می دادند.

جلیلیان  خاطرنشان کرد: بداخلاقی های آمریکا و غرب با کشورمان از همان آغاز انقلاب نیز وجود داشت و زمانی که حتی بحث انرژی هسته ای نیز مطرح نبود،آن ها به بهانه های مختلف دست به تحریم و ترور شخصیت های انقلاب می زدند.

وی در پایان به آمریکا توصیه کرد که در آستانه مذاکرات ژنو، تحت تاثیر حرف ها و سخنان دیگران قرار نگیرد و آنچه که واقعا صحیح است را انجام دهد تا هرچه زودتر این مذاکرات به سرانجام برسد، چرا که نتیجه مذاکرات در آینده سیاسی این کشور نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مردم ایران از حقوق هسته ای خود که حق مسلم آن هاست کوتاه نخواهند آمد

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با مهر،‌ بر این موضوع که ملت ایران از حقوق هسته ای خود که حق مسلم آن ها نیز هست هرگز کوتاه نخواهند آمد، تاکید کرد.

ابراهیم محبی با بیان اینكه ایران تاكنون بارها حسن نیت خود را در خصوص فعالیت هسته ای نشان داده و جای هیچ شبهه ای باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: امروز نوبت گروه 1+5 است تا با نشان دادن حسن نیت خود کمک کند تا مذاکرات به سرانجام برسد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اظهار نظرهای مقرضانه برخی کشورها و رژیم صهیونیستی نباید در تصمیات آن ها اثر بگذارد، اظهار داشت: همگام شدن گروه 1+5 با رژیم صهیونستی تنها باعث دور شدن از توافقات و بی نتیجه ماندن مذاکرات می شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در خانه ملت همچنین از گروه 5+1 خواست تا در مذاکرات پیش روی ژنو فریب کسانی که نمی خواهند مذاکرات به نتیجه برسد را نخورند و با کشورمان کنار بیایند چرا که این در نهایت به نفع همه خواهد بود.

محبی یادآورشد : جمهوری اسلامی هرگز از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد كرد بلكه داشتن انرژی هسته ای را حق مسلم خود دانسته و هرگز تسلیم اعمال فشار و زور گوئیها نخواهد شد.

وی در پایان و با تاکید بر اینکه تمامی تحریمها علیه ایران باید شكسته شود، یادآور شد: بهانه قرار دادن ساخت سلاح اتمی تنها وسیله استكبار جهانی برای محروم كردن ایران اسلامی از دانش های پیشرفته و توسعه داخلی است که جهانیان به درست نبودن این بهانه ها امروز بیش از هر زمان دیگری واقفند.

گروه 5+1 استقلال خود را در مذاکرات ژنو حفظ کند

نماینده شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین نیز در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: در حالی ایران پای میز مذاکره با گروه 5+1 نشست که مصمم به ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود است و ذره ای هم از مواضع بر حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام وحید احمدی همچنین ضمن توصیه به گروه 5+1 در خصوص اینکه بهتر است آن ها استقلال خود را در مذاکرات حفظ کنند، خاطرنشان کرد: آنچه که در مذاکرات پیشین به چشم آمد این بود که متاسفانه این گروه تحت تاثیر حرف و گفتارهای دیگران که به هیچ وجه نمی خواهند مذاکرات به نتیجه برسند، قرار دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه سیاست های دوگانه و متضاد آمریکا در مواجهه با ایران باعث شده مذاکرات تاکنون آنگونه که باید به نتیجه نرسد، این کشور از سویی پای میز مذاکره با ایران می نشیند تا مشکلات رفع شود، از سوی دیگر هم بر ادامه مواضع قبلی خود علیه کشورمان تاکید می کنند و این کار را برای نتیجه گیزی نهایی سخت می کند، هرچند در نهایت این خود آمریکا خواهد بود که از به ثنر نرسیدن مذاکرات ضرر خواهد کرد.

احمدی همچنین خواستار بازگشت پرونده هسته ای کشورمان به آژانس شد و گفت: ارجاء پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل غیر قانونی و ناجوانمردانه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در مذاکرات پیش روی ژنو، گروه 5+1 تحت تاثیر عوامل پشت پرده که رژیم صهیونیستی و برخی های دیگر آن را کارگردانی می کنند، قرار نگیرند.

کد خبر 2178900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha